pencil-plus

Λευτέρης Κελαϊδίτης 15 Ιανουαρίου 2019

Ποια είναι τα συμπτώματα της δυσαριθμησίας;

Ποια είναι τα συμπτώματα της δυσαριθμησίας;

Η δυσαριθμησία, ένας όρος όχι πολύ γνωστός, αποτελεί μία υποκατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών. Συγκεκριμένα, όπως γίνεται κατανοητό και από την ορολογία, αφορούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κανείς στα μαθηματικά. Κάθε άτομο τις βιώνει ξεχωριστά και όχι το ίδιο στη διάρκεια της ζωής του. Βέβαια, αυτές οι δυσκολίες δεν αφορούν μόνο τις μαθηματικές πράξεις ή το μάθημα του σχολείου, όπως παρατίθεται παρακάτω.

Δυσαριθμησία στα μικρά παιδιά

Τα μαθηματικά έρχονται στη ζωή των παιδιών από τις μικρές ηλικίες και τις πρώτες τάξεις του σχολείου. Ο μαθητής με δυσαριθμησία δυσκολεύεται να μάθει τις αριθμητικές πράξεις, να μετρήσει, να ξεχωρίσει τα σύμβολα των πράξεων και γενικά να κάνει υπολογισμούς. Η συσχέτιση του αριθμού (π.χ. 9) με την αντίστοιχη λέξη (εννιά) δεν είναι το ίδιο εύκολο για ένα παιδί με δυσαριθμησία όπως και η ανάγνωση και η γραφή των αριθμών.

Δυσαριθμησία στους έφηβους

Όσο μεγαλώνει η ηλικία, μεγαλώνουν και οι δυσκολίες των ατόμων με δυσαριθμησία. Συγκεκριμένα, τα μεγαλύτερα προβλήματα συναντώνται στην διαχείριση των χρημάτων (ιδίως αν είναι μεγάλα ποσά), στον υπολογισμό του χρόνου για την ολοκλήρωση μιας εργασίας, στην κατανόηση της λογικής πίσω από κάθε αριθμητική πράξη και στην τέλεσή της νοερά (χωρίς να την βλέπουν). Σπανιότερα, επηρεάζονται οι ικανότητες του μαθητή σε συναφείς των μαθηματικών επιστήμες όπως η γεωμετρία.

Δεν επηρεάζει μόνο το σχολείο

Μπορεί να κατατάσσεται επιστημονικά ως μία υποκατηγορία των μαθησιακών δυσκολιών, αλλά δυστυχώς η δυσαριθμησία δεν περιορίζει το άτομο μόνο στο σχολικό περιβάλλον αλλά και στο σύνολο της ζωής του. Παραδείγματος χάρη, ο υπολογισμός των χρημάτων (σε οποιαδήποτε περίσταση: π.χ. ρέστα, εκπτώσεις, λογαριασμοί κ.α.), η απομνημόνευση τηλεφωνικών αριθμών ή σκορ, ο προσανατολισμός, η εκμάθηση της ώρας είναι λίγες από τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με δυσαριθμησία. Ως συνέπεια των παραπάνω συμπτωμάτων τελικά το παιδί δυσκολεύεται να παίξει επιτραπέζια παιχνίδια, χάνεται εύκολα και δεν διαχειρίζεται σωστά τα χρήματα.

Τα παιδιά με δυσαριθμησία δυσκολεύονται να κάνουν τις πιο απλές πράξεις, ακόμα κι αν έχουμε μάθει την μέθοδο και τα εργαλεία. Επομένως, η διαχείριση  ενός μαθητή που αντιμετωπίζει τέτοιου είδους δυσκολίες πρέπει να συνίσταται από φροντίδα και προσοχή και όχι κατηγορίες, προσβολές και υποτιμητικά σχόλια.